12 Ocak 2011 Çarşamba

Bu blog siyasi içeriklidir

Bu bloğu yazarken acaba  beni de Ergenekon'dan içeri alırlar mı diye düşünmedim değil.
Neyse sevdiğim bir parçayı paylaşmak istiyorum. Bugün bir anarşistim. Kahrolsun Amerika diye sokaklarda yürüyüş yapasım var. Sanırım götüme jop yemeyi istiyorum. Özgür bir ülkeyiz lütfen!
Eminim ki çoğumuz biliyor bu şarkıyı, içeriğini bilen kaç kişi, araştıran kaç kişi o konuda ciddi tereddütlerim var. Her neyse, hadi önce bi dinleyelim..


Klipten çoğumuz aslında ne içerdiğini anlıyor. Tabii o şekilde dikkatli dinleyen kim ? Bilemiyorum. Koyun bir halk söz konusu. Fikirlerini savunamayacak kadar da aciz üstelik. Gerçi bu cümlem yanlış oldu. Adam fikrini söylese içeri alınıyor bir de inatla savunacak mı ? Töbe töbe.

The Cranberries bu şarkıyı neden yazdı ? diye soranlar olacağını düşünüp abandım klavyeye.
 '93 de  İngiltere turnesi sırasında İRA tarafından Londra'daki bir çöp kutusuna konulan bombanın patlaması sonucu küçük bir çocuğun hayatını kaybettiğini biliyoruz. Sahi biliyor muyuz ? Neyse bunun üzerine bu şarkıyı dolores o'riordan tüm bu olanlara tepki olarak yazdı. İşte ben bunu seviyorum. 
Şarkıda "It's the same old theme since nineteen-sixteen " diyor. Oralara kadar gitmiş hatun düşün!
İyi de 1916 da ne oldu ?
Hemen söyleyeyim, emperyalizme karşı İrlanda'da bir ayaklanma yapılmıştı: Paskalya ayaklanması. Okudukça, araştırdıkça hissettim resmen tüm yaşanılanları. Tabii günümüz Türkiye'sine(!) baktıkça da acır oldum halimize o da ayrı.

Ne diyeyim: "Amerika sen çok yaşa!"

(Bu blog ironi ile doludur. Sağlıcakla kalın.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder