3 Haziran 2012 Pazar

http://www.youtube.com/watch?v=jQc9o60XWrY&feature=endscreen&NR=1

Bu şarkı derimin içinden girip hücrelerimi buluyor. O denli işliyor içime. Sözlerine pek kapılmasam da. Power metali seviyorum. Sonata'yı ise bambaşka seviyorum. Dinlemiyordum ne zamandır. Ege, Letter do Dana'yı yolladığında fark ettim. Hemen zihnimde Sonata diyince çağrışan Shy tınıları beni buraya getirdi işte. Shy bir başkadır. Bambaşkadır.
Bateristleriyle bilinir Power metal grupları, burada pek belli etmez kendini ama Tony Kakko'nun sesi, Jani Liimatainen'in gitarı, Janne Kivilahti'nin bassı, Mikko Harkin'in klavyesi.. Diğer şarkılarda olduğu gibi kendini belli etmese de Tommy Portimo'nın davulu..

Kırmızı şaraptan bir yudum daha.
Bir yudum.
Yudum.
Yudum yudum kederleniyorum. Yudum yudum dinliyorum. Yudum yudum susuyorum.
Her şey yudum yudum.

Gizem'in Umut'a mesaj atması, birilerinin beni araması.. Geçmiş geçmişte kalamıyor. İstesek de önümüze çıkmaktan kendini esirgemiyor. Esirgemiyor kendini neden korktuğumuzu hatırlatmaktan. Kitap sayfalarında karşılaştığım kelimeleri sömürürcesine içime çekiyorum. Materyallere insanlardan daha çok önem verdiğimi hatırladım. Sanki tüm yüzleri toplayıp çekmeceme sıkıştırmışım. Bir de kitaplar. Bay P'yi koklar gibi kokluyorum Bay P'nin kitabını. Gözlerimi kapatıyorum ve soluyorum ne kadar hiçlik üzerine yazılmış hede varsa. Ne kadar isim varsa hepsini soluyorum. Kitap kitap gibi kokmuyor o vakit. Bugün çok ama çok sevdiğim bu kalemden alıntı yapacağım. İsmini özel bir sebepten dolayı şimdilik sakladım. Bugünlük kelimelerimin kellesini vuruyorum gece-işi olmuyor. Ama öncesinde, bugün 8 civarında açtığım şarabı ve sonrasında 2.si ile saati 2.30 ettiğim tadımları paylaşmak istiyorum. Rodolfo'ya yorumumda söz etmemin de etkisi var bunda.



   İnançların ölümüne, dinlerin toza toprağa karışmasına tanıklık eden, bilimlerin alacakaranlığa gömüldüğü bu devirde, duyumlarımız elimizde kalan yegâne gerçekliktir. Aklımızı kurcalayan tek sıkıntı, bizi tatmin edebilen biricik bilim, duyumlar bilimidir..
   İçimizin donanımına özen göstermek -varlığımıza bir anlam katmanın üstün ve akılcı bir yolu varsa, o da budur bence. Hayatını muhteşem dibalarla kaplı bir ruhta yaşayabilmiş olsaydım, şikayet edeceğim dertlerim olmazdı..   
   Geçmişe bütün saygısını, geleceğe ise bütün inancını ya da umudunu yitirmiş bir kuşağa, daha doğrusu bu kuşağın bir parçasına aitim. Dolayısıyla şimdiki zamanı, gidecek başka yeri kalmamış insanların iştahıyla yaşıyoruz. Ve duyumlarımız hele de hayallerimiz(gereksiz basit duygular) geçmişi de, geleceği de hatırlatmayan bir bugüne kavuşabildiğimiz yegâne mekân olduğundan, iç hayatımıza gülümsüyor, kibirli bir uyuşukluk içinde, varlıkların nicel gerçekliğiyle bağımızı koparıyoruz.
   Hayatta aklı fikri eğlenmekte olan insanlardan farklı sayılmayız belki de. Yalnız, bencil sıkıntımızın güneşi batmakta artık, hazcılığımız da alacakaranlık ve çelişki tonlarında bir soğuğa teslim oluyor ağır ağır.
   Yeni yeni iyileşen hastalarız biz. Genellikle ne bir sanat ne bir meslek edinen, hatta hayattan tat alma sanatını bile öğrenemeyen insanlarız. Uzun ilişkiler bizi huzursuz ettiğinden, genellikle en iyi dostlarımızdan yarım saatte sıkılırız, sadece aklmıza gelince görüşelim isteriz onlarla, birlikte geçirdiğimiz en iyi anlar ise, onlarla beraber olduğumuzu hayal ettiğimiz anlardır. Bu, dostluk anlayışımızda bir eksikliğe mi işaret eder bilmiyorum -belki de etmez. Kesin olan bir şey varsa, o da en çok sevdiğimiz -ya da sevdiğimizi sandığımız- şeyin ancak hayalini kurduğumuzda tam, eksiksiz değerine kavuştuğudur.
   Gösterilerden hoşlanmayız. Oyunculara, dansçılara burun kıvırırız. Gösteri sırf hayaliyle yetinilmesi gereken şeylerin, özünün bozularak taklit edilmesinden ibarettir.
   Başkalarının görüşlerine kayıtsızız -doğuştan gelen bir kayıtsızlık değil bu, genellikle acı tecrübelerin sonucunda duygularımızı terbiye etmek zorunda kalamamamızdan ileri geliyor-, onlara hep kibar davranabilir, hatta her şeye rağmen ilgi de barındıran bir ilgisizlikle bağlanabiliriz bile, çünkü hayallerde herkes ilginçtir ve farklı insanlara dönüştürülebilir; ve biz de geçeriz (...)
   Sevmekten aciziz, sevilmek için gereken sözlerse daha söylemeden yorar bizi. Zaten içinizden kim ister ki sevilmeyi? Rene'nin severek yoruyorlardı onu sözü tam olarak şiarımız sayılmaz. Sevilmeyi düşünmektir bizi tek yoran, telaşa düşürecek kadar yorar hem de.
   Hayatım daimi bir ateş, durmaksızın tazelenen bir susuzluk. Gerçek hayat eyyam-ı bahur günleri gibi bunaltır ki beni, bunda bir parça alçaklıkta yok değil.
S/502
   

Not: İnternette bulabilecek misiniz acaba diye yazdığım her paragrafı tek tek tarattım. Ne mutlu ki Türkçeye çevrilmemiş.

3 yorum:

  1. Power metal deyince iş değişir.İnsanın ruhunu yerinden söküp, belirsiz ama ayakları yere basan bilinmezde gezdirir durur.İced Earth dinlerdim bir zamanlar, bende böyle semptomlar yaratırdı.

    Bana söylemiştin, yazmaya başlamadan önce açtığın el yapımı şarabı.Ne yalan söyleyeyim fotograf bana hoş geldi.Saati kaldırsan 14.yüzyılda çekilmiş diyesim gelecekti.Dediğini yapmışsın,kutlarım.

    Alt kısımdaki metni görünce pek bende bıraktığı iz aynen şu.Biri bizi fena halde dikizliyor hatta röntgenimizi bile çekiyor.Arkasından eldeki bilgilerle bizi resmen fişliyor.Okurken kendi kaydımı izliyorum gibiydi.Hele de :

    "Yeni yeni iyileşen hastalarız biz. Genellikle ne bir sanat ne bir meslek edinen, hatta hayattan tat alma sanatını bile öğrenemeyen insanlarız. Uzun ilişkiler bizi huzursuz ettiğinden, genellikle en iyi dostlarımızdan yarım saatte sıkılırız, sadece aklmıza gelince görüşelim isteriz onlarla, birlikte geçirdiğimiz en iyi anlar ise, onlarla beraber olduğumuzu hayal ettiğimiz anlardır. Bu, dostluk anlayışımızda bir eksikliğe mi işaret eder bilmiyorum -belki de etmez. Kesin olan bir şey varsa, o da en çok sevdiğimiz -ya da sevdiğimizi sandığımız- şeyin ancak hayalini kurduğumuzda tam, eksiksiz değerine kavuştuğudur."

    Buradaki pasaj dikkatimi çekti.Metni kaydediyorum,tekrardan okumak için.İsim vermedin ama İtalya dolaylarından çıkma bir metin olma olasılığı var gibi bence.Metni müzik ve şarapla düğümleyince aradaki eylem tam bir bütüne varıyor.

    Bu aralar üstümüzde fena bir basınç var.İnan kestiremiyorum,kalan rotamızı.Benim "bir devam filmi" postumda son yorumumu bu düzlemde eklemek faydalı olur sanırım.

    Sevgilerle, Var ol ..

    YanıtlaSil
  2. aslen haytta "eğlenmekten" başka ne yapalirki insan. kendi yarattığımız tanrılara tapınırken yine kendi yarattığımız zindanlarımıza gardiyan diye kendimizi koyuyoruz. yaşadığımız şeylerin daha önce yaşanılmadığı kibiri ile devam etmnenin kaybını, bir şeyleri yakalamaya çalışmanın telaşı ile kavurduğunda ne çıkar ortaya? Yolculuk biz yaptığımız için değil yol olduğu için var. yolun sonunda üzerinde giydiğin elbiseye kattığın şeyler de bir sonrakinin kısmeti.

    YanıtlaSil
  3. power metal ve şarap kiim sevmeeeez.
    :)
    unut gitsin geçmiş.
    bugün ve gelecek öle güzel ki.
    :)

    YanıtlaSil